pip-studio-print
pip-studio-print

Kunnen we je helpen?

    Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens en bestelinformatie in mijn Pip account zien?

    Als je voor de eerste keer een bestelling plaatst op pipstudio.nl, vragen we een paar gegevens van je, zoals je naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer. Je naam, adres en e-mailadres worden veilig opgeslagen in je account, zodat je deze bij je volgende bestelling niet opnieuw hoeft in te vullen. In je account kun je 24/7 de status van je bestelling bekijken en je bestelgeschiedenis inzien. Let wel, vanaf de start van onze nieuwe webshop in 2018 is eerdere bestelgeschiedenis niet meer beschikbaar.

    Gegevens wijzigen

    In je account kun je altijd je gegevens inzien en aanpassen. Als je je adres wijzigt binnen 24 uur voor de verzending, kunnen we helaas je bestelling niet meer naar het nieuwe adres sturen en wordt deze naar je ‘oude adres’ gestuurd. Geen zorgen, al je gegevens worden vertrouwelijk opgeslagen op onze beveiligde server, helemaal volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP).

    Heb je vragen over je account of je gegevens? Je kunt altijd contact opnemen met onze klantenservice via support@pipstudio.com of bel ons op +31 (0)20 – 700 88 37.

    Wachtwoord vergeten?

    Als je wachtwoord niet werkt of als je het bent vergeten, klik dan op het poppetje rechtsboven op de website en daarna op 'wachtwoord vergeten' om het opnieuw in te stellen. Zo ben je binnen no-time weer ingelogd!

    Bestellen zonder account

    Het is ook mogelijk om zonder account te bestellen. Je gegevens worden dan niet opgeslagen, maar hierboven lees je de voordelen van een eigen account. Happy shopping!

    Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

    Doorloop in vier eenvoudige stappen het bestelproces:

     1. Product toevoegen aan winkelwagen

    Wanneer je een artikel wilt kopen, klik je op de button: in Winkelwagen zodat het product aan de Winkelwagen wordt toegevoegd. Daarna kun je gewoon verder winkelen. Wanneer je totale bestelling gereed is, ga je naar de winkelwagen, die je rechts bovenin de website kan vinden, om tot betaling over te gaan. Wil je bij nader inzien een bepaald artikel toch niet aanschaffen? Verwijder het product dan uit de Winkelwagen door op de drie puntjes te klikken en klik vervolgens op het rode kruisje. Helemaal tevreden met jouw gekozen producten? Klik dan op doorgaan met afrekenen.

    2. Gegevens invullen

    Heb je al eerder besteld? Dan kun je inloggen via je account – wel zo makkelijk! Als er iets niet klopt pas je de gegevens hier aan. Je kan er ook voor kiezen om te bestellen zonder een account aan te maken. Controleer altijd goed of de juiste gegevens zijn ingevuld zodat jouw happy products op het juiste adres worden afgeleverd.

    3. Verzending

    Je kan ervoor kiezen om jou happy products thuis te laten bezorgen of om ze af te laten leveren bij een afhaalpunt. Wil je het laten thuis bezorgen? Dan kan je hiervoor zelf een levermoment aangeven. Toch liever ophalen bij een afleverpunt? Je kan hiervoor zelf kiezen waar je het pakket het liefst wilt ophalen.

    4. Veilig betalen

    Kies je betaalwijze. Onder betalingsmogelijkheden kun je zien voor welke opties je kunt kiezen, dit verschilt per land. Heb je een Pip Studio e-giftcard? Dan verzilver je die eenvoudig in het betaalproces, bij giftvoucher toevoegen. Heb je een kortingscode dan kan je die bij de stap ‘review’ verzilveren, dit is de stap na het selecteren van een betaalmethode.

    5. Plaats bestelling

    Na het controleren van de bestelling, klik je op plaats bestelling. Hierna wordt je doorgestuurd naar de desbetreffende betaalpagina.

    6. Klaar!

    Je order is geplaatst. We gaan direct aan de slag en de producten komen zo snel mogelijk naar je toe. Per e-mail ontvang je een bevestigingsmail met de pakbon van jouw bestelling. Volg de status van je bestelling via je account of via de Track & Trace code die op de pakbon staat. Veel plezier ermee!

    Wat moet ik doen als ik geen bevestigingsmail heb ontvangen?

    Nadat je je bestelling hebt gedaan, ontvang je direct een bevestigingsmail van ons. In deze e-mail staan de gegevens van je bestelling.

    Geen bevestigingsmail ontvangen?

    Mocht je geen bevestigingsmail ontvangen, dan kan het zijn dat je een foutief e-mailadres hebt ingevuld. Controleer in je account of je de juiste e-mailgegevens hebt ingevuld. Het kan ook aan het spamfilter van je e-mailbox liggen, kijk dus ook altijd even in je spambox of de map ‘ongewenste e-mail’.Mocht je geen mail hebben ontvangen dan helpt de klantenservice je graag verder zodat je alsnog een bevestigingsmail ontvangt.

     

    E-mailadres wijzigen

    In je account kun je eenvoudig je e-mailadres wijzigen. Je vindt jouw account rechts bovenin de website. Nadat je bent ingelogd, kun je je gegevens aanpassen. De nieuwe gegevens zijn direct zichtbaar.

    Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?

    Wanneer je een bestelling plaatst, doen wij er alles aan om hem zo spoedig mogelijk te verwerken en naar je toe te sturen. Omdat dit snel gebeurt kan een geplaatste bestelling niet meer gewijzigd of geannuleerd worden. Mocht je het artikel bij nader inzien toch niet willen ontvangen, dan kun je het na ontvangst natuurlijk retourneren.

    Welke extra kosten zijn van toepassing bij het verzenden?

    Let op: bij het verzenden naar sommige landen kan de douane invoerrechten rekenen, dit is niet het geval in Nederland en België. Pip Studio is hier niet verantwoordelijk voor, deze dien je zelf te voldoen. Douanerechten kunnen worden geheven buiten Europa en in het Verenigd Koninkrijk als gevolg van de Brexit

    Welke maat heb ik nodig?

    Op elke productpagina tref je de Pip Studio maattabel aan. In deze maattabel worden lichaamsafmetingen omgerekend naar Pip Studio kledingmaten; deze maten zijn van toepassingen op de damesmode collectie.

    Hoeveel rollen behang heb ik nodig?

    Rekentip voor het aan rollen behang:

    Stel:
    Je hebt een wand van 4 meter breed en 2,50 meter hoog.
    De afmeting van de rol is 10 meter lang en 0,53 meter breed.

    1. Deel de breedte van de wand door de breedte van de rol (4 / 0,53 = 7,55). Rond de uitkomst naar boven af (8). Je hebt in totaal 8 banen voor de muur nodig. Maar hoeveel banen kun je uit een rol halen?

    2. Neem de hoogte van de muur plus 1x breedte v.d. rol (2,50 + 0,53 = 3,03). De uitkomst is de lengte van 1 baan. Deel vervolgens de lengte van de rol door de lengte van de baan (10 / 3,03 = 3,30). Rond dit getal af naar beneden (3). Je kunt dus 3 banen uit 1 rol halen. Maar hoeveel rollen behang heb je nodig?
    3. Je hebt dus 8 banen nodig en je kunt 3 banen uit 1 rol halen. Dit betekent dat je 8 / 3 = 2,67 = 3 rollen behang nodig hebt. 

    Belangrijk: Behang wordt in batches (kleurbaden) geproduceerd. Om kleurverschillen te voorkomen en te garanderen dat alle rollen uit dezelfde batch afkomstig zijn, adviseren we je om alle rollen in dezelfde order te bestellen. Indien je ze in verschillende orders besteld, kunnen we niet garanderen dat alle rollen uit dezelfde batch afkomstig zijn.

    Zijn er Pip Studio winkels?

    Onze webshop pipstudio.nl is de enige plaats ter wereld met het grote online Pip Studio assortiment. Ook vind je hier als eerste de nieuwste collecties!

    Vanuit onze webshop leveren we wereldwijd, klik hier voor meer informatie over thuisbezorgen en order- en verzendkosten.

    Voor meer informatie over lokale verkooppunten:

    Bed- en Badtextiel

    Nederland

    info@beddinghouse.nl

    0252-419050

    Duitsland

    verkauf@beddinghouse.com

    +49 (0)5601- 929 75 70

    Behang
    export@eijffinger.com

    Je vindt jouw dichtstbijzijnde verkooppunt via de Eijffinger storefinder.

     

    Damesmode, Servies, Home accessoires, Badkameraccessoires 

    info@neweditionhome.nl
    +31 (0)23 800 99 00


     
    Tiles

    Pip Studio tegels zijn verkrijgbaar via onze partner De Tegel B.V.
    De Tegel B.V. Konijnenberg 38, 4825 BD Breda

    Wat is pre-orderen en hoe werkt het?

    Wat is pre-orderen eigenlijk?

    Pre-orderen betekent dat je iets reserveert voordat het officieel beschikbaar is. Wanneer er iets nieuws en geweldigs aan komt, heb je de mogelijkheid om het al direct te bestellen. Zo ben je gegarandeerd van het product! 

     

     

    Wat is het voordeel van een pre-order plaatsen? 

    Goede vraag! Pre-orderen is als een VIP-kaartje voor exclusieve gelegenheden. Je bent een van de eersten die het nieuwste item in handen krijgt, zonder het risico dat het al uitverkocht is.

     

    Hoe plaats ik een pre-order?

    Gemakkelijk! Het bestellen van pre-order producten is gelijk aan het reguliere bestelproces. Je bestelt een pre-order op dezelfde manier als een normale order, volgens het reguliere bestelproces. 

     

    Wanneer krijg ik mijn pre-order?

    Dat hangt af van wanneer het product op voorraad komt. Check hiervoor de productpagina! Let op, wij zijn druk bezig om ons bestelproces te verbeteren op het gebied van pre-orders. Wanneer je in het bestelproces zit, geef je aan wanneer je je bestelling wil ontvangen. Helaas werkt dit voor pre-orders (nog) niet zo. Het weeknummer wat wordt benoemd in de productbeschrijving geeft aan in welke week je je bestelling kan verwachten. 

     

    Moet ik meteen betalen als ik een pre-order plaats? 

    Ja, je bestelling reken je direct af. Op deze manier is de bestelling gegarandeerd van jou en hoef je je geen zorgen te maken dat het product uitverkocht raakt. Wil je liever niet meteen afrekenen? Kies dan voor de betaalmethode om achteraf te betalen, via Klarna. 

     

    Kan ik mijn pre-order annuleren

    Dit is zeker mogelijk! Ben je toch niet helemaal zeker van je pre-order bestelling? Neem dan contact op met onze klantenservice, via: support@pipstudio.com. Zij helpen je graag verder met het annuleren van je pre-order. Afhankelijk van je bank staat het aankoopbedrag dan weer zo snel mogelijk op je rekening. 

     

    Wat als de pre-order datum verandert?

    We laten je weten als er iets verandert. We doen ons best om het item zo snel mogelijk bij je te bezorgen. 

    Het item wat ik wil bestellen is uitverkocht, komt deze nog terug?

    Bij Pip Studio willen we je altijd blij maken met onze producten, happy products for happy people. Producten die momenteel niet verkrijgbaar zijn, maar wel weer terugkomen, staan aangeduid als "Tijdelijk niet op voorraad". Vind je het item waar je naar zoekt hier niet tussen, dan komt dit helaas niet meer terug.

    Op onze categoriepagina's kun je eenvoudig filteren op voorraad. Zo krijg je snel een overzicht van de items die je nu niet direct kunt aanschaffen, maar binnenkort wel weer verkrijgbaar zijn. Happy shopping!

    Ik kan een collectie niet vinden, komt deze nog terug?

    We lanceren ieder jaar nieuwe collecties. In onze webshop vind je ons complete, actuele assortiment. Deze collecties hebben we niet meer in ons assortiment:

    • Chinese Garden

    • Chinese Blossom

    • Floral Fantasy

    • Early Bird

    • Chinese Rose

    • Floral Early Bird

    • Heritage

    Waar vind ik informatie over behang, beddengoed en servies?

    De producteigenschappen worden bij de productpagina’s weergegeven. Elk product is uniek en heeft daarom ook unieke specificaties.

    Behang

    • Is het behang afwasbaar?

    Ons behang is niet afwasbaar. Je kunt het wel met een licht vochtige doek afnemen. Let op: het behang is niet geschikt voor vochtige ruimtes.

    • Kan ik behangstalen krijgen?

    Via pipstudio.nl is het niet mogelijk om behangstalen op te vragen. Neem voor behangstalen contact op met onze partner Eijffinger.

    Beddengoed

    • Van welk materiaal zijn jullie dekbedovertrekken gemaakt?

    Onze dekbedovertrekken zijn gemaakt van 100% katoenperkal. Onze dekbedovertrekken zijn gemaakt van 100% katoenperkal. Sinds 2022 heeft ons bedtextiel het label ‘duurzamer’.

    • Zijn de hoeslakens ook geschikt voor boxsprings?

    De hoeslakens zijn gemaakt voor matrassen van 20 cm hoog. In onze Goodnight by Pip collectie hebben we hoeslakens die geschikt zijn voor matrassen van 30 cm hoog: ze passen ook om boxspringmatrassen.

    Servies

    • Zijn er losse deksels verkrijgbaar?

    We maken al onze producten met veel liefde en aandacht. Voor elke theepot laten we een deksel maken dat precies past. Door deze ambachtelijke manier van werken passen los geproduceerde deksels vaak niet. Daarom verkopen we geen losse deksels.

    Hoe garandeert Pip Studio de veiligheid van je online betalingen?

    Veilig Betalen bij Pip Studio

    Bij Pip Studio garanderen we een veilige en betrouwbare transactie met jou en je bank, want alle betalingen op pipstudio.nl gaan via betaalservice Adyen. Adyen is inmiddels wereldwijd uitgegroeid tot een toonaangevende Payment Service Provider (PSP) en waarborgt veiligheid bij transacties door middel van een veilige SSL-verbinding.

    Veilig betalen via Adyen

    Al je transacties verlopen via een veilige SSL-verbinding, te herkennen aan het gele slotje rechtsonder in het beeldscherm. Deze verbinding garandeert een veilige transactie met je bank en voorkomt dat anderen je gegevens kunnen gebruiken dankzij een vorm van encryptie (versleuteling). Tijdens de betaling maakt je bank zelf verbinding met een SSL-verbinding, waardoor het pictogram (het gele slot) bij jou vervalt, maar de veilige verbinding is wel aanwezig.

    Online Winkelen en Beveiligde Verbinding

    Online winkelen betekent bij Pip Studio veilig betalen. Wij garanderen je namelijk veiligheid en privacy door gebruik te maken van een beveiligde internetverbinding bij je betaling, zodat je zonder twijfel je betaalgegevens kunt invullen. Je herkent de beveiligde omgeving aan de 'https://' voor het website-adres, in plaats van 'http://'. Je kunt dus aan de 's' (van 'secure') zien dat je in een beveiligde omgeving bent.

    Betalen vanuit het Buitenland

    Ook vanuit het buitenland betaal je via een veilige SSL-verbinding. Je creditcardnummer wordt eenmalig gebruikt voor betaling van je order en daarna niet verder opgeslagen. We kunnen je betaalgegevens daardoor niet een tweede keer gebruiken.

    Bij Pip Studio staat jouw veiligheid voorop en we doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je zonder zorgen kunt shoppen.

    Welke betalingsmogelijkheden zijn er bij Pip Studio?

    Er zijn veel online betaalmogelijkheden bij ons. Voor Nederland & België verschillen ze iets. Vanuit Nederland kun je je aankopen betalen met iDeal, Creditcard (Visa en Mastercard), PayPal, VVV Giftcard, De Cadeaukaart en Giftvoucher. Vanuit België kun je betalen met Creditcard (Visa en Mastercard), Sofort, Bancontact, PayPal, Payconiq by Bancontact en Giftvoucher. Zodra je een aankoop gaat doen, kun je bij het afrekenen kiezen voor de betaalmogelijkheid.

    Hoe kom ik aan een kortingscode en hoe voer ik deze in?

    Met een kortingscode geef je jezelf een klein cadeautje bij je bestelling. Je voert de code eenvoudig in bij je winkelmandje en voilà, je korting wordt direct verrekend. Let op, je kunt per bestelling één kortingscode gebruiken. Soms geldt er een minimaal orderbedrag, en helaas kunnen niet alle kortingscodes gecombineerd worden met andere acties. Wil je altijd op de hoogte zijn van de nieuwste acties en kortingscodes? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief! Zo mis je nooit meer een mooie deal. Inschrijven kan makkelijk via je account, of klik hier om het meteen te doen.

    Ik heb een cadeaukaart, hoe moet ik deze gebruiken?

    Onder het kopje "Cadeaukaarten" vind je meer informatie over de Pip Studio cadeaukaarten.

    Waar kan ik mijn pakket laten leveren?

    Als je een aankoop doet op pipstudio.com, kun je ervoor kiezen om je aankoop bij je thuis te laten bezorgen of te laten bezorgen bij een afhaalpunt.

    Hoe werkt het met verzenden wanneer ik meerdere artikelen bestel?

    Bij het bestellen van meerdere artikelen, kan het zo zijn dat niet alles in 1x geleverd kan worden. In dat geval sturen we je bestelling in meerdere zendingen. Natuurlijk rekenen we hier indien van toepassing, eenmalig verzendkosten voor. 

    In welke landen worden er invoerrechten gerekend?

    Let op: bij het verzenden naar sommige landen kan de douane invoerrechten rekenen, dit is niet het geval in Nederland en België. Pip Studio is hier niet verantwoordelijk voor, deze dien je zelf te voldoen. Door de Brexit kan dit voor het Verenigd Koninkrijk van toepassing zijn.

    Wat is de levertijd bij Pip Studio?

    In Nederland en België leveren we de volgende dag: als je op werkdagen voor 23.59 uur bestelt.

    In Duitsland leveren we de volgende dag: als je op werkdagen voor 14.00 uur bestelt en met een directe betaalmethode afrekent.

    Door drukte of onvoorziene omstandigheden, kan je levering soms 1 dag vertragen.
     

    Voor alle andere landen geldt: als je het op werkdagen voor 14.00 uur bestelt, dan geven wij het dezelfde dag nog mee aan de vervoerder. Afhankelijk van het land je, kan het 1 tot 4 werkdagen duren:

    •       Frankrijk: 2 dagen

    •       Finland: 4 dagen

    • Italië: 3 dagen

    •       Oostenrijk: 3 dagen

    •       Spanje: 3 dagen

    •       Verenigd Koninkrijk: 2 dagen

    •       Verenigde Staten van Amerika: 3 dagen

    Klik hier voor een overzicht van onze wereldwijde levertijden.

    Hoe kan ik mijn geplaatste bestelling volgen?

    Heb je je verzendbevestiging al ontvangen? Daarin vind je namelijk ook de Track & Trace informatie waarmee je je pakketje kunt volgen. Soms kan het gebeuren dat deze mail in je spamfolder terechtkomt, dus neem daar zeker even een kijkje. Kun je de trackinginformatie echt niet vinden? Geen zorgen, neem gerust contact met ons op, we helpen je graag verder!

    Zijn er Pip Studio winkels?

    Onze webshop pipstudio.nl is de enige plaats ter wereld met het grote online Pip Studio assortiment. Ook vind je hier als eerste de nieuwste collecties!

    Vanuit onze webshop leveren we wereldwijd, klik hier voor meer informatie over thuisbezorgen en order- en verzendkosten.

    Voor meer informatie over lokale verkooppunten:

    Bed- en Badtextiel

    Nederland

    info@beddinghouse.nl

    0252-419050

    Duitsland

    verkauf@beddinghouse.com

    +49 (0)5601- 929 75 70

    Behang
    export@eijffinger.com

    Je vindt jouw dichtstbijzijnde verkooppunt via de Eijffinger storefinder.

     

    Damesmode, Servies, Home accessoires, Badkameraccessoires 

    info@neweditionhome.nl
    +31 (0)23 800 99 00


     
    Tiles

    Pip Studio tegels zijn verkrijgbaar via onze partner De Tegel B.V.
    De Tegel B.V. Konijnenberg 38, 4825 BD Breda

    Wat moet ik doen bij een incomplete of beschadigde bestelling?

    We doen er alles aan om je bestelling goed bij je te bezorgen. Is er toch iets niet goed gegaan? Dan zorgen we ervoor dat de ontbrekende of nieuwe producten zo snel mogelijk bij je thuisbezorgd worden.

     

    Het is belangrijk dat je binnen 7 dagen het ontbrekende item of de beschadiging bij onze klantenservice meldt (bij beschadiging graag met een foto). Als je de beschadiging hebt gemeld, geeft de klantenservice meer informatie over de retourprocedure. Dit kan per product verschillen.

     

    Krijg je de instructie om je beschadigde product(en) op te sturen? Dan heb je vanaf de dag van ontvangst 30 dagen om het beschadigde product te verzenden. De verzendkosten nemen wij natuurlijk voor onze rekening: die maken we na afloop naar je over.

    Hoe werkt het retourneren van producten?

    Niet tevreden met je happy products? Dan kun je deze binnen 30 dagen retour sturen naar Pip Studio. Meld je retour aan via onze retourpagina en doorloop de onderstaande stappen:

     

    1 Aanmelden

    Voordat je jouw items retour kan sturen meld je het eerst aan bij Returnista. Tijdens het aanmelden selecteer je de producten en kies je de gewenste retourmethode. Nadat je jouw retour hebt aangemeld ontvang je een bevestigingsmail met een retourlabel. Let op: je retourlabel is 7 dagen geldig.

     

    2 Inpakken

    Pak je items goed en stevig in. Gebruik hiervoor de originele verpakking, inclusief de etiketten en stickers. Print je retourlabel uit en plak het op de doos. Zorg dat het nieuwe label goed zichtbaar is en de oude onleesbaar. 

     

    3 Verzenden

    Laat je pakket versturen via jouw geselecteerde vervoerder. Heb je gekozen voor de ophaalservice? Laat dan jouw zending ophalen door de koerier. In dit geval neemt de koerier een retourlabel mee. Let op: de verzendkosten van je retour zijn voor eigen rekening.

     

     

    4 Terugbetaling

    Zodra we je retourzending hebben ontvangen, ontvang je een bevestiging via de e-mail.  Nadat je retourzending is verwerkt wordt het aankoopbedrag binnen 14 werkdagen naar je teruggestort of aangepast op je Klarna factuur. De terugbetaling gaat via hetzelfde betaalmiddel als waarmee je jouw bestelling hebt betaald.

     

    Je bent zelf verantwoordelijk voor het bewaren van het verzendbewijs dat je van de verzendpartij na afgifte ontvangt . Mocht er tijdens de verzending toch iets gebeuren met het pakket, dan kan er met het verzendbewijs een onderzoek gestart worden. Pip Studio is hier niet verantwoordelijk voor.

    Heb je je retour aangemeld via ons retourportaal Returnista en heb je vragen over je retour? Neem dan contact op met het supportteam van Returnista. Zij staan klaar om al jouw vragen te beantwoorden.

    Je kunt contact opnemen met Returnista via:

    Heb je je retour niet aangemeld via ons retourportaal Returnista? Neem dan contact op ons klantenservice team via support@pipstudio.com. Vermeld bij vragen over je retour altijd je ordernummer en de Track&Trace code.

    Hoelang heb ik de tijd om mijn bestelling te retourneren?

    Toch niet helemaal tevreden met je bestelling? Dan kan je bij Pip Studio je producten binnen 30 dagen naar ons terugsturen. De kosten die je maakt om te retourneren zijn voor eigen rekening. Retourzendingen die na meer dan 30 dagen worden teruggestuurd accepteren we niet meer. De producten zullen ook niet op kosten van Pip Boutique weer terug worden gestuurd.

    Heb je Pip artikelen niet via onze webshop gekocht? Neem dan contact op met de winkel waar je de producten hebt gekocht.

     

    Je kunt hier gemakkelijk je retour aanmelden.

     

    Welke retouropties zijn er?

    Binnen Nederland heb je de keuze om je retour zelf weg te brengen of om te kiezen voor de ophaalservice. Retourneer je vanuit België dan is het alleen mogelijk om het pakket zelf weg te brengen. Via ons retourportaal Returnista werken wij met de vervoerders DHL, DPD en BPost (BPost is alleen voor België). Wij hanteren de volgende kosten voor het retourneren:

    • Nederland servicepoint: v.a. €6,90

    • Nederland DHL pick-up service: €9,98

    • België servicepoint: €10,75

     

    Wil je het liever via een eigen koerier retourneren? Dan kan dat natuurlijk ook. Stuur het retour naar ons magazijn:

    Active Ants / Pip Studio

    Zeelandhaven 8

    3433 PL Nieuwegein

    Verzend ook op deze manier wanneer je een brievenbuspakje hebt.

    Let op, dit is op eigen risico, verstuur het daarom altijd met Track&Trace.

    Hoe kan ik een brievenbuspakje retourneren?

    Heb je een brievenbuspakje dat je wilt retourneren? Retourneer deze rechtstreeks naar het volgende adres:

    Active Ants / Pip Studio

    Zeelandhaven 8

    3433 PL Nieuwegein

    *Vergeet niet om het brievenbuspakje te versturen met Track&Trace.

    Hoe kan ik mijn retour verzekeren?

    Je kunt je retour ook verzekerd versturen. Deze dekking is tot €200 per verzekerd pakket. Je pakket is verzekerd voor onderstaande gevallen:

    • Pakketten die verloren gaan tijdens het transport

    • Pakketten die beschadigd raken tijdens het transport

     

    Bij het afrekenen van het retourlabel kan je een verzekering afsluiten van € 1,99 per pakket. Als je in aanmerking komt voor een schadevergoeding, dan wordt dit binnen enkele dagen uitbetaald op je bankrekening.

    Hoe snel wordt de retour verwerkt?

    Zodra wij jouw retour ontvangen, krijg je een bevestigingsmail van ons. Het retourartikel wordt dan in behandeling genomen. Binnen 14 werkdagen nadat je de herroepingsverklaring hebt uitgevoerd ontvang je het aankoopbedrag van het artikel terug op dezelfde rekening waarmee de aankopen van het artikel is gedaan.

    Hoe ontvang ik mijn geld terug?

    Zodra jouw retourartikel door Pip Studio is geaccepteerd, storten wij het aankoopbedrag naar je terug. Deze terugstorting gaat naar dezelfde rekening als waarmee jij jouw bestelling betaald hebt, of, als je hebt betaald met een giftcard, storten we het bedrag terug op die kaart. Het bedrag zal binnen 14 werkdagen nadat de herroepingsverklaring is uitgevoerd worden teruggestort. Mocht je een betalingsachterstand open hebben staan bij Pip Studio, dan verrekenen we het bedrag met dit openstaande saldo. De verzendkosten worden teruggestort, mits de complete bestelling is geretourneerd.

    Kan ik mijn bestelde badjas en damesmode retourneren?

    Vanuit hygiënisch oogpunt is het noodzakelijk dat je je onderkleding aanhoudt tijdens het passen van kleding.

    Mocht je onverhoopt toch een artikel van damesmode of badjassen willen retourneren, dan moet de retourzending voldoen aan de volgende voorwaarden:

    • Het artikel is verpakt in de originele verpakking (inclusief vloeipapier).

    • Het artikel is ongedragen, niet beschadigd, niet gewijzigd, gewassen of vuil.

    • De hygiënestrip is niet verwijderd.

    • Het prijskaartje is nog aangehecht. 

    Moet ik mijn verzendbewijs bewaren?

    Je bent als klant zelf verantwoordelijk voor het bewaren van het verzendbewijs dat je van de verzendpartij ontvangt. Bewaar na afgifte van het pakket het verzendbewijs. Mocht er tijdens de verzending toch iets gebeuren met het pakket, bijvoorbeeld dat het zoekt raakt, dan kan er met het verzendbewijs een onderzoek gestart worden. Pip Studio is hier niet verantwoordelijk voor.

    Wat moet ik doen bij een incomplete of beschadigde bestelling?

    We doen er alles aan om je bestelling goed bij je te bezorgen. Is er toch iets niet goed gegaan? Dan zorgen we ervoor dat de ontbrekende of nieuwe producten zo snel mogelijk bij je thuisbezorgd worden.

     

    Het is belangrijk dat je binnen 7 dagen het ontbrekende item of de beschadiging bij onze klantenservice meldt (bij beschadiging graag met een foto). Als je de beschadiging hebt gemeld, geeft de klantenservice meer informatie over de retourprocedure. Dit kan per product verschillen.

     

    Krijg je de instructie om je beschadigde product(en) op te sturen? Dan heb je vanaf de dag van ontvangst 30 dagen om het beschadigde product te verzenden. De verzendkosten nemen wij natuurlijk voor onze rekening: die maken we na afloop naar je over.

    Kan ik een artikel ruilen?

    Ben je toch niet helemaal happy met je aankoop? Helaas is het nog niet mogelijk om je aankopen van Pip Studio te ruilen. Wat je wel kunt doen, is je aankoop retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen. Je dient je oude bestelling dan binnen 30 dagen te retourneren. Houd er rekening mee dat er voor je nieuwe bestelling onder de €75,- opnieuw verzendkosten in rekening worden gebracht.

    In welke landen worden er invoerrechten gerekend?

    Let op: bij het verzenden naar sommige landen kan de douane invoerrechten rekenen, dit is niet het geval in Nederland en België. Pip Studio is hier niet verantwoordelijk voor, deze dien je zelf te voldoen. Door de Brexit kan dit voor het Verenigd Koninkrijk van toepassing zijn.

    Wat kan ik doen als ik een beschadigd artikel heb ontvangen?

    Wat vervelend dat je een beschadigd artikel hebt ontvangen! Wij willen je vragen om een foto te sturen naar onze klantenservice waarop de beschadiging duidelijk te zien is. Zij komen dan zo snel mogelijk bij je terug met een oplossing. 

    Ik ben niet tevreden over de kwaliteit van een artikel, wat kan ik doen?

    Onze excuses voor het ongemak! Onze klantenservice ontvangt graag een foto van het artikel + probleemomschrijving en zorgen voor een passende oplossing.

    Hoe werkt de Pip Studio e-giftcard?

    Leuk om te krijgen én om te geven: de e-giftcards (cadeaubonnen) van Pip Studio.

    Handig om te weten:

    • De e-giftcards worden per e-mail verstuurd.

    • Als je een e-giftcard voor iemand anders koopt, sturen we de e-giftcard naar het e-mailadres dat jij opgeeft.

    • Je kunt een persoonlijke boodschap meesturen met de e-giftcard.

    • De e-giftcard is alleen geldig op pipstudio.nl.

    • Het tegoed van de e-giftcard besteed je in één keer of in delen.

    • Te weinig saldo op je e-giftcard? Dan betaal je het resterende bedrag gewoon bij.

    • De e-giftcard is onbeperkt geldig.

    • Heb je een item gekocht met je e-giftcard maar toch niet helemaal happy? Het retourbedrag komt weer op je e-giftcard te staan.

    • De e-giftcard is niet inwisselbaar voor geld.

    Ik kan een collectie niet vinden, komt deze nog terug?

    We lanceren ieder jaar nieuwe collecties. In onze webshop vind je ons complete, actuele assortiment. Deze collecties hebben we niet meer in ons assortiment:

    • Chinese Garden

    • Chinese Blossom

    • Floral Fantasy

    • Early Bird

    • Chinese Rose

    • Floral Early Bird

    • Heritage

    Is het porseleinen servies voedselveilig?

    Ja, al ons porseleinen servies is voedselveilig. Er zit geen lood en cadmium in ons porseleinen servies verwerkt.

    Waar vind ik informatie over behang, beddengoed en servies?

    De producteigenschappen worden bij de productpagina’s weergegeven. Elk product is uniek en heeft daarom ook unieke specificaties.

    Behang

    • Is het behang afwasbaar?

    Ons behang is niet afwasbaar. Je kunt het wel met een licht vochtige doek afnemen. Let op: het behang is niet geschikt voor vochtige ruimtes.

    • Kan ik behangstalen krijgen?

    Via pipstudio.nl is het niet mogelijk om behangstalen op te vragen. Neem voor behangstalen contact op met onze partner Eijffinger.

    Beddengoed

    • Van welk materiaal zijn jullie dekbedovertrekken gemaakt?

    Onze dekbedovertrekken zijn gemaakt van 100% katoenperkal. Onze dekbedovertrekken zijn gemaakt van 100% katoenperkal. Sinds 2022 heeft ons bedtextiel het label ‘duurzamer’.

    • Zijn de hoeslakens ook geschikt voor boxsprings?

    De hoeslakens zijn gemaakt voor matrassen van 20 cm hoog. In onze Goodnight by Pip collectie hebben we hoeslakens die geschikt zijn voor matrassen van 30 cm hoog: ze passen ook om boxspringmatrassen.

    Servies

    • Zijn er losse deksels verkrijgbaar?

    We maken al onze producten met veel liefde en aandacht. Voor elke theepot laten we een deksel maken dat precies past. Door deze ambachtelijke manier van werken passen los geproduceerde deksels vaak niet. Daarom verkopen we geen losse deksels.

    Wat doet Pip om duurzamer te ondernemen?

    Pip Studio gelooft niet alleen in happy products for happy people, maar ook in een happy planet. We hebben nog een lange weg te gaan, maar iedere dag maken we kleine én grote stappen die bijdragen aan een duurzamere toekomst. Dit doen we in nauwe samenwerking met onze partners.

    In samenwerking met onze partner voor homewear artikelen, (toilet)tassen en porselein: New Edition, hebben we gekozen voor producenten die GOTS- & OEKO-TEX 100 gecertificeerd zijn. Bovendien gebruiken zij PVC vrij of recyclebaar materiaal voor de producten en zijn zij voor het gebruik van FSC en PEFC gecertificeerd karton en papier. Onze partner in buitenkleden, Rozenkelim, besteedt haar aandacht aan het meest duurzame materiaal, zoals polypropyleen en polyester. Onze buitenkleden zijn gemaakt van gerecyclede PET-flessen, hiermee streven we ernaar om het gebruik van plastic voor eenmalig gebruik te verminderen. In samenwerking met onze partner voor bedtextiel en badstof, Beddinghouse, zijn we aangesloten bij Better Cotton (BC) en produceren we volgens deze richtlijnen. Onze partner voor de zijde kunstbloemen, Silk-ka, maakt haar kunstbloemen van de hoogste kwaliteit met de hand. De kunstbloemen hebben een levensduur van acht jaar. Onze partner voor behang, Eiffinger, werkt met materiaal dat gemaakt is van FSC-gecertificeerd papier en met inkt die niet schadelijk is voor het milieu. Samen met onze partner, IZY Bottles, maken we thermosflessen die 100% CO2-neutraal en recyclebaar zijn. Wil je hier meer over lezen? Klik dan hier.

    Onze partner in logistiek, Active Ants, maakt de verpakkingen van al onze niet-breekbare producten op maat. Op maat gemaakte verpakkingen verbruiken minder materiaal en zijn beter afgestemd op het product. Hierdoor wordt er minder lucht verpakt, wat niet alleen leidt tot een efficiënter gebruik van verpakkingsmateriaal, maar ook tot een vermindering van het transportvolume. Om voor duurzamere transport te zorgen vervoeren we onze producten per boot of vrachtwagen naar ons magazijn. In tegenstelling tot het vliegtuig zijn dit milieuvriendelijkere opties. Daarnaast streven onze partners ernaar in de hele productie- en leveringsketen zo weinig mogelijk verpakkingsmateriaal te gebruiken en zo min mogelijk loze ruimte te creëren in de dozen. Op deze manier houden we het volume zo laag mogelijk. Onze logistieke partner Active Ants besteedt veel aandacht aan de keuze voor milieubewuste en degelijke verpakkingsmaterialen. Ieder product krijgt een passende verpakking, waarbij zo min mogelijk ruimte en materiaal wordt verspild. Ook wordt in alle productieprocessen waar mogelijk het gebruik van water tot een minimum beperkt.

    Het item wat ik wil bestellen is uitverkocht, komt deze nog terug?

    Bij Pip Studio willen we je altijd blij maken met onze producten, happy products for happy people. Producten die momenteel niet verkrijgbaar zijn, maar wel weer terugkomen, staan aangeduid als "Tijdelijk niet op voorraad". Vind je het item waar je naar zoekt hier niet tussen, dan komt dit helaas niet meer terug.

    Op onze categoriepagina's kun je eenvoudig filteren op voorraad. Zo krijg je snel een overzicht van de items die je nu niet direct kunt aanschaffen, maar binnenkort wel weer verkrijgbaar zijn. Happy shopping!

    Waar kan ik mij in- of uitschrijven voor de nieuwsbrief?

    Meer informatie over onze nieuwsbrief vind je hier.

    Zijn er Pip Studio winkels?

    Onze webshop pipstudio.nl is de enige plaats ter wereld met het grote online Pip Studio assortiment. Ook vind je hier als eerste de nieuwste collecties!

    Vanuit onze webshop leveren we wereldwijd, klik hier voor meer informatie over thuisbezorgen en order- en verzendkosten.

    Voor meer informatie over lokale verkooppunten:

    Bed- en Badtextiel

    Nederland

    info@beddinghouse.nl

    0252-419050

    Duitsland

    verkauf@beddinghouse.com

    +49 (0)5601- 929 75 70

    Behang
    export@eijffinger.com

    Je vindt jouw dichtstbijzijnde verkooppunt via de Eijffinger storefinder.

     

    Damesmode, Servies, Home accessoires, Badkameraccessoires 

    info@neweditionhome.nl
    +31 (0)23 800 99 00


     
    Tiles

    Pip Studio tegels zijn verkrijgbaar via onze partner De Tegel B.V.
    De Tegel B.V. Konijnenberg 38, 4825 BD Breda

    Wat zijn de algemene – en privacy voorwaarden?

    De algemene voorwaarden lees je hier. De privacy voorwaarden lees je hier.

    Hoe garandeert Pip Studio de veiligheid van je online betalingen?

    Veilig Betalen bij Pip Studio

    Bij Pip Studio garanderen we een veilige en betrouwbare transactie met jou en je bank, want alle betalingen op pipstudio.nl gaan via betaalservice Adyen. Adyen is inmiddels wereldwijd uitgegroeid tot een toonaangevende Payment Service Provider (PSP) en waarborgt veiligheid bij transacties door middel van een veilige SSL-verbinding.

    Veilig betalen via Adyen

    Al je transacties verlopen via een veilige SSL-verbinding, te herkennen aan het gele slotje rechtsonder in het beeldscherm. Deze verbinding garandeert een veilige transactie met je bank en voorkomt dat anderen je gegevens kunnen gebruiken dankzij een vorm van encryptie (versleuteling). Tijdens de betaling maakt je bank zelf verbinding met een SSL-verbinding, waardoor het pictogram (het gele slot) bij jou vervalt, maar de veilige verbinding is wel aanwezig.

    Online Winkelen en Beveiligde Verbinding

    Online winkelen betekent bij Pip Studio veilig betalen. Wij garanderen je namelijk veiligheid en privacy door gebruik te maken van een beveiligde internetverbinding bij je betaling, zodat je zonder twijfel je betaalgegevens kunt invullen. Je herkent de beveiligde omgeving aan de 'https://' voor het website-adres, in plaats van 'http://'. Je kunt dus aan de 's' (van 'secure') zien dat je in een beveiligde omgeving bent.

    Betalen vanuit het Buitenland

    Ook vanuit het buitenland betaal je via een veilige SSL-verbinding. Je creditcardnummer wordt eenmalig gebruikt voor betaling van je order en daarna niet verder opgeslagen. We kunnen je betaalgegevens daardoor niet een tweede keer gebruiken.

    Bij Pip Studio staat jouw veiligheid voorop en we doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je zonder zorgen kunt shoppen.

    Wat zijn cookies en wat kun je ertegen doen?

    Wat zijn cookies?

    Cookies zijn kleine tekstbestanden of technieken die informatie op je computer plaatsen als je een website bezoekt. We kunnen met cookies geen privégegevens van je apparaat halen of wachtwoorden achterhalen.

    Waarom zijn er cookies?

    Met cookies zorgen we ervoor dat surfen op onze website makkelijker wordt en dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. We gebruiken cookies ook om je persoonlijke aanbiedingen te doen.

    Wil je geen cookies?

    Wil je niet dat websites cookies op je computer plaatsen? Pas dan je browserinstellingen aan, zodat je een waarschuwing krijgt voordat er cookies worden geplaatst. Zonder cookies werkt onze site misschien niet goed. Het kan zijn dat sommige functies van de website verloren gaan. Zonder cookies worden de advertenties die je op websites ziet niet meer toegespitst op je interesses.

    Interesse in het verkopen van onze producten?

    Samen met onze partners selecteren we de mooiste verkooppunten voor Pip Studio. Ons motto is happy products for happy people en we willen het liefst zoveel mogelijk mensen blij maken met onze producten. Dat doen we inmiddels in meer dan 40 landen.

    Heb je interesse in het verkopen onze producten? Neem dan contact op met onze partners

    Waar staat de BTW vermeld?

    De BTW staat vermeld op de factuur.

    Hoe gebruik ik de WoonCadeau/ One4all cadeaukaart als betaalmiddel op de website?

    Hoe gebruik ik de WoonCadeau / One4all cadeaukaart als betaalmiddel op de website?

    Kies bij ‘betalen’ de VISA betalingsoptie. Deze is te herkennen aan het Mastercard logo. Vul je WoonCadeau / One4all kaartnummer, CCV code en vervaldatum in.

    Deze kaartgegevens vind je onder de kraslaag achter op je WoonCadeau / One4all cadeaukaart. Let op: je kunt met het tegoed op je WoonCadeau / One4all Cadeaukaart per online transactie tot een bedrag van maximaal €50,- een aankoop doen. Dit betekend dat het niet mogelijk is om het resterende bedrag te voldoen met een ander betaalmiddel.

    Hoe werkt de Pip Studio e-giftcard?

    Wat leuk dat je een e-giftcard van ons hebt! Bij de betaalmogelijkheden kan je deze voucher verzilveren. Je hoeft de voucher niet in één keer te verzilveren. Het bedrag wat je nog niet hebt besteed blijft op de voucher bewaard. Retourneer je een product dat je met de e-giftcard hebt betaald? Dan wordt het bedrag weer teruggezet op de e-giftcard voor je volgende aankopen.

    Hoe gebruik ik de VVV Cadeaukaart als betaalmiddel op de website?

    Wij accepteren ook de VVV Cadeaukaart. Sinds juni 2020 is er een maximum aan de hoogte van het te besteden bedrag ingesteld. Deze kan gebruikt worden voor betalingen tot €50,-. Daarboven wordt een order door VVV geannuleerd. Ook als het resterende bedrag wordt bijbetaald.

    Lees hier meer informatie over het besteden van de VVV Cadeaukaart.

    Hoe gebruik ik het Sterkado voucher als betaalmiddel op de website?

    Bij Pip Studio kan je ook betalen met de Sterkado voucher. Deze voucher dien je in één keer te verzilveren, je dient dus de totale waarde van de voucher te gebruiken.

    Ik heb een vraag over Pluimen.nl!

    Heb je een bestelling geplaatst via Pluimen.nl en heb je een vraag of wil je je bestelling retourneren? Neem dan rechtstreeks contact op met Pluimen. Je kunt hen bereiken via hun contactpagina of door een e-mail te sturen naar klantenservice@pluimen.nl. Let op: als je een bestelling via Pluimen.nl retourneert, dien je dit ook direct aan Pluimen door te geven om je retourzending correct af te handelen.

    Contact formulier

    Laat je bericht hier achter:

    Sleep je bestanden hierheen om te beginnen
    of klik om te bladeren

    Bezig met uploaden...

    Bestand succesvol geüpload

      Upload mislukt

      contact-form
      contact-form